loading...
زندگی عشق نور: موفقیت ,سبک زندگی
admin بازدید : 547 جمعه 16 مهر 1395 نظرات (0)

 

 ترک عادت

 

متحول کردن زندگی با یک عادت‎

مردم اول صبح ها چای یا قهوه را ترجیح می دهند اما می توانید آب را جایگزین این دو نوشیدنی کنید. دلایلی وجود دارد که یک لیوان آب اول صبح را به هر کسی که می خواهد روز پرانرژی داشته باشد پیشنهاد می کند.

شاید برایتان جالب باشد وقتی بدانید که مدیران برخی از بزرگترین برندهای دنیا در زمینه های مختلف، صبح اول وقت یک لیوان آب را به چای یا قهوه ترجیح می دهند. حتی برخی از آنها چند قطره آب لیموی تازه را هم در لیوان خود می ریزند و صبحشان را با این نوشیدنی شروع می کنند. به نظر شما چرا آنها ترجیح می دهند به جای قهوه، نسکافه یا چای با یک لیوان آب روزشان را آغاز کنند.

 

خب در ادامه دلایلی وجود دارد که یک لیوان آب اول صبح را به هر کسی که می خواهد روز پرانرژی داشته باشد پیشنهاد می کند.

 

 

admin بازدید : 500 جمعه 12 شهریور 1395 نظرات (0)

 

این غیرممکن است که بخواهیم بفهمیم انتقادها، خالصانه و از روی صداقت است یا خیر، ولی می‌توانیم آنچه بیان شده است را از راهی سالم و منطقی پردازش کنیم...

وب‌سایت بازده: سخت است که فکرکنیم بدون داشتن یک عملکرد درخشان در محل کار ، زیر‌آبمان زده نشود یا این‌که رییس ما عقوبتی برای آن در نظر نگیرد. رفتار شما بخش بزرگی از هویت شما است، بنابراین طبیعی است وقتی کسی خواستار تغییر شما می‌شود، همین پیشنهاد کوچک او را هم‌چون یک حمله‌ی سنگین شخصی تلقی کنید.

 

و صد البته این‌که نقد می‌تواند آمیخته به مکر و حیله باشد: از کجا معلوم که این شخص نقد‌کننده خرده شیشه ندارد و نمی‌خواهد جای شما را بگیرد؟ این غیرممکن است که بخواهیم بفهمیم انتقادها، خالصانه و از روی صداقت است یا خیر، ولی می‌توانیم آنچه بیان شده است را از راهی سالم و منطقی پردازش کنیم.

 

با این 5 شیوه عالی در محل کار تان با انتقادها برخورد کنید

 

نکته‌هایی را که در زیر آمده است به ذهن بسپارید تا در برخورد با انتقادها، از بدگمانی نسبت به آنها در امان باشید.

 

 

admin بازدید : 378 جمعه 22 مرداد 1395 نظرات (0)

 

شما هم این جمله معروف را شنیده اید که میگویند "مدیر پشت میز نشسته و هیچ کاری نمیکند و فقط به کارمندهایش دستور میدهد"، اما مدیریت معمولاً از آن چیزی که به نظر میرسد بسیار سخت تر است، نکاتی هستند که انجام آنها بسیار ساده است و هر مدیری بدون نیاز به مهارت و یا آموزش خاصی میتواند آن را انجام دهد. با دقت به 5 نکته ی زیر میتوانید قدرت مدیریت و رهبری خودتان را بهبود بخشید.

 

1. مثبت اندیش باشید

مثبت اندیشی گام بزرگی برای موفقیت در هر پروژه ای چه کوچک و چه بزرگ است. زمانیکه که منفی نگر باشید منتظر شکست در پروژه خواهید بود در حالیکه اگر نسبت به نتیجه کار نظر مثبت داشته باشید تغییرات را مرحله به مرحله در جهت مثبت مشاهده خواهید کرد. مثبت اندیشی تضمینی برای موفقیت نیست اما آنچه مسلم است این است که اگر مدیر منفی نگر باشد این نگرش به اعضای تیم منتقل خواهد شد.

 

 

admin بازدید : 543 چهارشنبه 31 تیر 1394 نظرات (0)

 

اصول و قواعد اساسی موفقیت در کنکور و آزمون ها

 

۱- احساس خلأ :

 

اصولاً شکل گیری هر انگیزه‌ای برای حرکت ناشی از احساس کمبود و خلاء می‌باشد. انسان تا احساس گرسنگی نکند به سوی غذا نمی‌رود و تا احساس فقر نکند به سوی غنا گام بر نمی‌دارد.

 

اثبات این مسأله آسان است. ما برای حرکت به سوی مقصد احتیاج به «انگیزه» داریم و برای طی کامل مسیر نیز این «انگیزه» باید لحظه به لحظه تجدید و تقویت شود. تا وقتی که انسان در خود احساس خلأ و کمبودی نکند انگیزه‌ای برای حرکت ایجاد نمی‌شود. پس از شروع به حرکت نیز دوام و استمرار آن منوط است به بقاء این احساس. لذا هرلحظه که انسان متوجه شود که کمبود برطرف شده است یا اینطور تصور کند، بدیهی است که از حرکت باز می‌ماند.

 

تحصیل علم نیز به همین ترتیب است. انسان تا احساس جهل (خلأ علم) نکند به سوی کسب دانش گام بر نمی‌دارد. و برای استمرار این حرکت نیز باید «فقدان علم» همواره مدنظر باشد. بی‌شک از بین رفتن این احساس، انگیزه جوینده علم را زایل می‌کند و او را از حرکت باز می‌دارد.

 

۲- تعیین هدف :

 

گام بعدی در دستیابی به یک مقصود شناخت دقیق و کامل‌ِ آن است. زیرا پس از آنکه انسان کمبود و خلأ چیزی را در خود احساس ‌کند برای رفع آن تلاش می‌کند. اما تنها این کافی نیست بلکه او نیازمند دورنمایی است که تا انتها او را در یک مسیر به حرکت وادارد و از انحراف او به اطراف جلوگیری کند و آن چیزی جز تعیین «هدف» و شناخت کامل و دقیق آن نیست. در تعیین هدف نکات زیر باید مورد توجه واقع شود:

 

 

admin بازدید : 709 جمعه 07 فروردین 1394 نظرات (1)

بعضی از افراد هنوز نمی‌دانند اعتماد به‌نفس داشتن چه معنایی دارد. البته خیلی وقت‌ها در این‌باره حرف می‌زنند یا حتی نظر می‌دهند، ولی دقیقا با این مفهوم آشنا نیستند. گروهی فکر می‌کنند اعتماد به‌نفس موضوعی درباره ظاهر افراد است یا به محبوبیت در جمع دوستان و آشنایان ارتباط دارد.

عده دیگری هم براین باورند که داشتن تناسب‌اندام به تقویت اعتماد به‌نفس کمک می‌کند، در حالی که خیلی‌ها می‌گویند کسب موفقیت در زندگی عامل افزایش اعتماد به‌نفس است.

 

بنابراین می‌بینید که تعریف‌های متعدد و متفاوتی در مورد اعتماد به‌نفس وجود دارد، اما کسانی که در این زمینه تخصصی دارند، می‌گویند معنای اعتماد به‌نفس خیلی ساده‌تر از این حرف‌هاست؛ اعتماد به‌نفس بنابر نظر متخصصان و کارشناسان این حوزه به معنای تحسین‌کردن و پذیرش شخصیت خودتان است، همین‌طور که هستید و با همین ضعف‌ها و مشکلاتی که دارید.

 

به همین دلیل هم کسانی که اعتماد به‌نفس خوبی دارند و از این نظر با مشکلی مواجه نیستند، نسبت به خودشان احساس خوبی خواهند داشت و توانایی‌هایشان را نادیده نخواهند گرفت. البته این گروه از افراد، همان‌طور که خوبی‌های شخصیت‌شان را می‌بینند نسبت به نقاط ضعف‌شان هم آگاه هستند و می‌دانند بدون عیب و ایراد نخواهند بود، اما این ایرادها نمی‌تواند زندگی‌شان را تحت تاثیر قرار دهد یا از محبوبیتی که پیش خودشان دارند، کم کند.


admin بازدید : 902 یکشنبه 17 اسفند 1393 نظرات (0)
شما دو انتخاب دارید : طرز فکرتان را عوض کنید , یا وانمود کنید تا وقتیکه طرزفکرتان عوض شود. اگر سخنرانیی در پیش دارید, با کسی باید وارد مذاکره شوید, میخواهید با کسی ارتباط برقرار کنید یا فقط میخواهید زندگیتان را پیش ببرید، اعتماد به نفس بهترین دوستتان است. اگر احساس میکنید بعضی وقت ها اعتماد به نفس شما زیاد است بعضی وقت ها که واقعا نیاز دارید افت میکند این مطلب به شما کمک میکند چطوری اعتماد به نفس را به سرعت بدست آورید یا حداقل وانمود کنید که بدست آورده اید و کارتان را پیش ببرید. قوز نکنید علارغم نشان از بی اعتماد به نفسی ! قوز کردن نشان میدهد شما هیچ اعتقادی به خودتان هم ندارید. امتحان کنید : یک کاغذ برچسبی برای یادآوری بر بالای صفحه مانیتور کامپیوترتان بچسبانید و با خودکار قرمز فلش ای به سمت بالا بکشید و زیرش بنویسید “قوز کردی ؟؟؟؟؟“. برای تصحیح خودتون این کار را انجام دهید : شانه هایتان را به سمت عقب ببرید و تصور کنید شخصی رشته نخی به سر شما بسته و از بالا میکشد؛ ستون فقراتتان کش می آید و چانه تان بالا می آید.
admin بازدید : 690 یکشنبه 07 دی 1393 نظرات (0)

هر هفته تقریبا شامل 168 ساعت می‌شود. این تعداد ساعت بدون تردید زمان زیادی را برای دستیابی به هر نوع هدف یا تحقق هر نوع آرزویی فراهم می‌کند.

مدیر سبز - آذر جوزی:

 

1. یک مدیر زمان منضبط شوید

هر هفته تقریبا شامل 168 ساعت می‌شود. این تعداد ساعت بدون تردید زمان زیادی را برای دستیابی به هر نوع هدف یا تحقق هر نوع آرزویی فراهم می‌کند. هر روز صبح چند دقیقه را به برنامه‌ریزی روزتان اختصاص دهید. برنامه‌ریزی‌تان را حول اولویت‌هایتان شکل دهید و ذهن خود را نه تنها بر کارهای فوری و مهم، بلکه بر کارهایی که چندان فوری نیستند اما در عین حال مهم هستند (کارهایی که منافع بلندمدت و پایداری به بار آورده و مستلزم ممارست، طراحی استراتژیک، توسعه روابط و آموزش حرفه‌ای است) متمرکز کنید چرا که این قبیل کارها بیشترین فرصت را برای پیشرفت فردی و حرفه‌ای بدست می‌دهند. هرگز اجازه ندهید اموری که حائز بیشترین اهمیت ممکن هستند قربانی امور کم اهمیت شوند.

 

تعداد صفحات : 4

درباره ما
قدم های امروز راهی برای فردا.... خوش آمدید.
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 124
  • کل نظرات : 55
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 243
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 51
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 239
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 394
  • بازدید ماه : 1,166
  • بازدید سال : 9,102
  • بازدید کلی : 285,393